Clicky

بیست سوال ممنوعه در قرار اول

بیست سوالی که باید در اولین قرار ملاقات  از پرسیدن آن ها اجتناب کنید و سوالات جایگزین ان ها

هیچ کس نمی خواهد احساس کند که در یک مصاحبه کاری است.

 

نویسنده: سانجانا گوپتا | روانشناس سلامت

ترجمه: پژمان آذر | روانشناس بالینی

 

قرارهای اول می تواند هیجان انگیز و  همچنین آزاردهنده باشد. پرسیدن سؤالات درست می تواند به ما کمک کند که فرد مقابل را بهتر بشناسیم و با او ارتباط برقرار کنیم ولی پرسیدن سؤالات نادرست می تواند فضای قرار را معذب کننده و اوضاع را ناخوشایند کند. باید تلاش کنیم که قرار ملاقات مانند مصاحبه کاری یا بازجویی نباشد.

 

سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی و کارشناس روابط می گوید که قرار اول باید بیشتر به عنوان یک «بررسی جو بین دو نفر» عمل کند تا مشخص کند آیا از گذراندن وقت با آن فرد لذت می بریم یا خیر. "بیش از حد تهاجمی عمل کردن و کاوشگر بودن داخل قرار اول می تواند باعث شود طرف مقابل شما حالت تدافعی پیدا کند، مراقب خودش باشد که کار اشتباهی نکند و از آشنایی طبیعی با یک فرد نتواند لذت ببرد."

 

به طور کلی هدف قرارهای اول این است که با کسی آشنا شوید و بفهمید که آیا جرقه احساسی بین شما وجود دارد یا خیر. حواستان به پرسیدن سؤالات بیش از حد شخصی یا سوالات قضاوتگرانه باشد، چون پرسیدن این سوالات بیهوده است، در حالی که پرسیدن سؤالات درست و به اشتراک گذاشتن داستان هایی در مورد خودتان می تواند به شما کمک کند مکالمه را سرگرم کننده و سرزنده نگه دارید.

 

چرا پرسیدن سوالات اشتباه می تواند اولین قرار ملاقات را خراب کند؟

 همه چیز را معذب کننده می‌کند: پرسیدن سوالاتی در مورد موضوعات حساس می تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی در طرف مقابل شود.

احساس فضول بودن: پرسیدن مکرر سؤالات شخصی یا جست و جوی افراد برای یافتن پاسخ می تواند، احساس فضول بودن شما در فرد ایجاد کند و افراد را در حالت تدافعی قرار دهد.

قضاوت آمیز به نظر می رسد: سؤالاتی که به عنوان سؤالات انتقادی به نظر می رسند می توانند باعث شوند که طرف مقابل احساس کند که دارید آنها را قضاوت می کنید.

قرار را به مصاحبه کاری تبدیل می کند: وقتی یک غریبه سؤالات شخصی زیادی می پرسد، می تواند باعث شود که قرار ملاقات شبیه یک مصاحبه باشد.

پیام اشتباهی به فرد مقابل ارسال می‌کند: تبدیل مکالمه به بازجویی ممکن است اینطور به نظر برسد که شما بیشتر علاقه مند هستید که بفهمید آیا آن شخص معیارهای شما را برآورده می کند تا اینکه واقعاً سعی کنید او را بشناسید.

جو قرار را خراب می‌کند:  اولین قرار ملاقات ها در مورد شناختن یکدیگر و خوش گذرانی است. پرسیدن بیش از حد سؤالات می تواند جو قرار را از بین ببرد و شما را از ارتباط با آن شخص باز دارد.

دکتر رومانوف می‌گوید دوستیابی مدرن، به دلیل داشتن گزینه‌های فراوان و ذهنیت خرید مانندی که از برنامه‌های دوستیابی برخاسته است، و همچنین روشی که در برنامه های دوستیابی انجام می شود که این امکان را به افراد می‌دهد تا سریع گزینه خود را عوض کنند، باعث شده است ما فوراً به دنبال عیوب دیگران باشیم و اغلب از طریق پرسیدن سوالات نامناسب یا قضاوت گرانه به جای لذت بردن از تجربه آشنایی با آنها قرار ملاقات را خراب کنیم.

 

دکتر رومانوف توضیح می‌دهد که همه آدم ها مزایا و معایبی دارند این تقریباً ثابت شده است  اما تلاش زیاد برای یافتن عیوب دیگران مانع از مشاهده و تجربه ویژگی‌های خوب آنها می‌‎شود.

اگر از وقت گذرانی با کسی در اولین قرار لذت می برید، بعداً برای پرسیدن سؤالات مهم وقت خواهید داشت اما اگر در ابتدا متوجه نشده باشید که با آن فرد به شما خوش میگذره یا نه و آیا حال و هوای یکسانی دارید پرسیدن این سوالات ارزشی نخواهند داشت.

 

بیست سوالی که در اولین قرار ملاقات باید از آنها اجتناب کنید.

  1. چرا در این سن هنوز مجرد هستید؟
  2. چرا آخرین رابطه شما به پایان رسید؟
  3. در مورد پارتنر سابق خود چه احساسی دارید؟
  4. تا الان با چند نفر قرار گذاشتی؟
  5. درآمد شما چقدره؟
  6. آیا شما خانه خودتان را دارید؟
  7. آیا شما بدهی دارید؟
  8. امتیاز اعتباری شما در بانک برای گرفتن وام خوب است؟
  9. چرا در محل کار ترفیع نگرفتید؟
  10. چرا به دانشگاه نرفتی؟
  11. چرا به خانواده ات نزدیک نیستی؟
  12. واقعا چند سالته؟
  13. چند کیلویی؟
  14. آیا این موهای واقعی شماست؟
  15. چرا بیشتر ورزش نمیکنی؟
  16. آیا همیشه اینقدر می خورید؟
  17. آیا مشکلی در سلامتی دارید؟
  18. آیا سلامت روانی دارید؟
  19. آیا دارویی مصرف می کنید؟
  20. چقدر در طول هفته مشروب می نوشید یا سیگار می کشید؟

 

سوالات جایگزین برای پرسیدن در اولین قرار

اگر قرار است برای اولین بار با کسی به قرار بروید، سعی کنید از طرف مقابل خود تعدادی از این سوالات را بپرسید:

 

  1. آیا سرگرمی هایی دارید که از آن ها لذت ببرید؟
  2. آخر هفته های خود را چگونه می گذرانید؟
  3. چگونه پس از یک روز طولانی خودتان را آرام می‌کنید؟
  4. آیا به تازگی به سفر تفریحی رفته اید؟
  5. تعطیلات رویایی از نظر شما چه ویژگی هایی دارد؟
  6. چه مواردی داخل لیست آرزوهای شماست؟
  7. رستوران مورد علاقه شما کجاست؟
  8. غذای حاضری که دوست دارید، چیست؟
  9. فیلم مورد علاقه شما چیست؟
  10. به چه نوع موسیقی علاقه دارید؟
  11. اسم کتاب خوبی که به تازگی خوانده اید چیست؟
  12. دوست دارید در فضای باز چه کاری انجام دهید؟
  13. فصل مورد علاقه شما کدام است؟
  14. هیجان انگیزترین کاری که امسال انجام دادی چی بوده؟
  15. شغل رویایی شما در دوران کودکی چه بود؟
  16. خاطره مورد علاقه شما از دوران کودکی چیست؟
  17. خانه برای شما چه معنایی دارد و خانه رویایی چه ویژگی هایی دارد؟
  18. اگر می توانستید در هر جای دنیا زندگی کنید، کجا بود؟
  19. اگر می توانستید یک قدرت ماورایی داشته باشید، آن چه بود؟
  20. اگر می توانستید با هر فرد مشهوری شام بخورید، چه کسی را انتخاب می کردید؟

 

نکاتی برای مشارکت در مکالمه معنادار در اولین قرار

این چند نکته است که می تواند به شما کمک کند مکالمه ای سرگرم کننده، جالب و معنادار داشته باشید:

 

سؤالات باز بپرسید: به جای پرسیدن سؤالاتی که می توان با یک «بله» یا «خیر» به آنها پاسخ داد، سؤالاتی با پایان باز بپرسید که طرف مقابل شما را وادار می کند تا بیشتر در مورد خودش به شما بگوید و پرسیدن این سوالات به شما کمک می‌کند او را بهتر بشناسید.

به چیزهای کوچک توجه کنید: به جای پرسیدن سوالات مستقیم یا تهاجمی از کسی به چیزهای کوچکی که به طور غیرمستقیم چیزهای زیادی در مورد آنها می گویند توجه کنید. سعی کنید ارزش‌ها، دیدگاه‌ها و علایق آن‌ها را با نحوه صحبت کردن درباره چیزهای مختلف تشخیص دهید. انسان ها در جزئیات فاش می‌کنند که چه کسی هستند، بنابراین توجه کنید که مکالمه را به کجا هدایت می‌کنند و چه چیزی باعث جلب توجه آنها می‌شود.

صادق باشید: خود واقعی ‌تان باشید و اجازه دهید او خود واقعی شما را ببیند. این کار آنها را تشویق می کند با شما صادقانه و شفاف رفتار کنند.

به فرد فرصت دهید: اضطراب‌ها یا تجربیات منفی قبلی شما ممکن است شما را به تلاش برای یافتن نکات منفی یا پرسیدن سؤالات سخت در ابتدا برانگیزد در حالی که باید ذهن خود را باز نگه دارید و به فرد فرصت دهید که خودش را ابراز کند.

خاطره هایی از زندگی خود را به اشتراک بگذارید: داستان های شخصی و خاطره های زندگی خود را به اشتراک بگذارید تا طرف مقابل بتواند شما را بشناسد. مکالمه معنادار معمولاً احساسات واقعی را برمی انگیزد.

شوخ طبع باشید: شوخ طبعی یک راه عالی برای بهتر کردن جو قرار است. همچنین، تحقیقات ثابت می‌کند که این یک ویژگی بسیار مطلوب در یک پارتنر ایده‌آل است.

به دنبال نقاط مشترک باشید: به دنبال علایق یا تجربیات مشترکی باشید که بتوانید در مورد آنها صحبت کنید و با آنها پیوند برقرار کنید. این می تواند علاقه مشترک به دسر، پادکست مورد علاقه یا علاقه متقابل به پیاده روی باشد.

فعالانه گوش دهید: تلفن خود را کنار بگذارید و از هرگونه مزاحمت جلوگیری کنید، تا بتوانید تمام توجه خود را به فرد مقابل خود معطوف کنید. . به آنچه می گوید گوش دهید و با تکان دادن سر، حفظ ارتباط چشمی و پرسیدن سؤالات تکمیل کننده به آنها نشان دهید که به حرف ایشون علاقه مند هستید.

از آنها صمیمانه تعریف کنید: از طرف مقابل خود یک تعریف صمیمانه بکنید، ترجیحا چیزی منحصر به فرد و به یاد ماندنی که باعث لبخند زدن آنها شود.

برای یک فعالیت جذاب برنامه ریزی کنید: اگر در مورد ایجاد مکالمه مطلوب با وی نگران هستید، برنامه ریزی قرار ملاقات خود با یک فعالیت دیگر مانند بازدید از موزه یا رفتن به جایی تاریخی، می تواند مفید باشد. خود این تنظیم می تواند شروع کننده های طبیعی مکالمه باشد.

به طور طبیعی محبت خود را نشان دهید: اگر احساس راحتی با وی می‌کنید، می‌توانید با گرفتن دست او، لمس کردن ملایم بازوی وی، یا دادن لقمه‌ای از وعده‌ی غذایی خود به طرف مقابل محبت خود را نشان دهید.

 

یادتان باشد بهترین مکالمات در قرار ملاقات با سؤالات آماده شروع نمی شود. بلکه زمانی به وجود می آید که ما افراد را به دنیای خصوصی منحصر به فرد خود راه می دهیم و به دنیای آنها دسترسی پیدا می کنیم. سابرینا رومانوف

 

منبع: verywellmind

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید